onsdag 12 september 2007

Det tar ett tag att bli sig själv igen

Första dagen tillbaka i el Médano har jag känt mig som en äkta turist. Jag känner mig blek och lite blyg inför allas öppna sätt och jag vill ut och surfa nu! Jag sa detta till Maria (ännu en superhero från Malmö:-))som sa att nej, inte ser du ut som en turist. Sedan vänder jag mig till kassörskan för att betala min dricka och hon tilltalar mig för första gången någonsin på engelska....

Dagens vindbrist har tvingat oss att gör andra saker än surfa, bland annat två saker som jag aldrig gör normalt sett. Det ena är okynnessola och det andra är okynnesbada. Efter en vecka i STHLM utan sol och med sjuka mängder regn känns det härligt att utsätta sig för elaka UVstrålar och att skrämma fiskar. Jippieeeeeeee!

Andra bloggar om: , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det kom vind senare, 15.20 knop!

Johan Ekroth sa...

Du ljuger Putte! Det blåsr aldrig i El Médano när inte jag är där.