torsdag 26 juni 2008

Först gör det lite ont, sen är det bara skönt

Först gör det lite ont ...

Jag hade ju vant mig vid mitt slackerliv. Jag skulle åka ner till Sardinien om en vecka. Hur lugnt som helst. Men ... Så hör Expressen av sig. De vill skriva om kitesurfing på Sardinien. Nu i helgen. Mitt pass är kvarglömt på landet. Och jag är en slapp soffpotatis. Börjar med att skruva på flödet av stresshormoner. Göra en plan. Eller rättare sagt: försöka komma ihåg hur man planerar. Ut till landet. Hämta passet. Hinner inte ens skriva dagboken. Boka om resa. Se till att alla grejor är på plats. Snabbfixa allt annat. Shit vad ont det gör att stressa när man inte är van.

Sen är det bara skönt ...

Nu när jag efter ett tag insett att allt kommer att ordna sig, kan jag slappna av igen. Bara att följa min planering, så kan jag lugnt åka iväg på lördag. Allt bara klaffar helt plötsligt. Nu känns allt väldigt skönt. En spark i ändan gör kanske ont, men det var precis vad jag behövde. Tack Expressen.

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

Inga kommentarer: