söndag 25 november 2007

Om att förlora sin goda lycka

En av mina absoluta favoritböcker är Röde Orm, ni vet den om den rödhjårige Göingeynglingen som kidnappas ombord på ett långskepp och reser ut i världen. Det absolut värsta som kan hända i Orms värld, är att förlora sin goda lycka. Jag tror att det är just det som har hänt mig. Eftersom mina öron inte blir bättre var jag hos doktorn igen. Hon tog en titt, såg bekymrad ut och berättade att jag sprängt trumhinnan. Om det inte skulle bli bättre med min nya masslast av konstiga droger, kunde det bli aktuellt med operation á 8 000 pix. Som om inte detta skulle räcka så har jag dessutom tappat mina Quiksilver Dinerosolisar. Jag vet inte vilket som är värst, men jag tror att jag går på Orms linje: att det värsta är min förlorade goda lycka. Röde Orm löste det hela genom att byta gudar till dem som var starkast lokalt, men som ateist känns det onekligen lite krystat.

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: