tisdag 14 april 2009

En perfekt kajtdag

Lördagen varm, vårlik och blåsig. Jag och Sara körde från Helsingborg och ner till Landskrona. Lundåkra är ju den spot som fostrat Mikael Blomvall, den svenska PKRA-åkaren. Nu var det dags att se vad den kunde göra åt mig. Jag trodde att jag skulle komma som en främling till en massa okända människor. Istället var Barista-Maria den första den första människa jag såg. Sen dyker Kitelife-Lidde och Tobbe upp. Egentligen borde jag inte ha blivit förvånad, det är snarare vad jag borde förvänta, men ibland blir man bara lite extra glad över att vara kitesurfare.

Själva kajtandet gjorde mig kanske inte riktigt lika glad. Visst var det en läcker spot, löjligt långgrund och med fantastiska möjligheter att träna fristajl, men jag har ju aldrig satsat på att utveckla den grenen. Alltså vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Det blev kanske inte bättre av att vara underriggad i väldigt byiga förhållanden. Fast å andra sidan är det ju inte alltid kitesurfingen som gör kitesurfingen, ibland räcker det med kajtare för en perfekt kajtdag.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: