måndag 16 februari 2009

Klättring i Railey Beach, Thailand

När Chohoo körde klättring på Teneriffa var den största konkurrenten Railey Beach i Thailand. I rent studiesyfte var jag förstås tvungen att testa på klättringen där. Nu förstår jag varför det var svårt att få igång klättercamps på Teneriffa. Okej att Thailand ligger långt borta. Okej Railey ligger ännu längre bort. Men när man väl kommer fram till en skön hippieby, där det inte finns bilar eller ens vägar, där man gör anmarschen barfota, där man kan käka billig thaimat till lunch, då är det svårt att inte fatta varför Railey är ett grymt skönt klätterplejs.





3 kommentarer:

tenah sa...

Sweet med thailand, semester och klättring (och förhoppningsvis lite semesterkajtande) hoppas att ni har det grymt. Hör av dig när ni kommer hem så kanske vi kan ses (och vi vill ju såklart träffa sara) btw, D har friat så vi ska gifta oss=) Om ni är hemma den 7e mars så är ni hjärtligt välkomna på förlovningsfest:-)
Kram Tina (och Daniel)

Anonym sa...

Hej !
UNDERBARA bilder, jag kom jusst från Railys underbara klippor & vatten 2veckor kunde jag njuuuuta.
Har du vägarna förbi Perth UNDERBARA nilslånga stränder så Välkommen med sitt surfkit !
VARMA hälsningar
Lollo

Johan Ekroth sa...

Vad kul! Jag kommer gärna på förlovningsfest. Sara blir nog kvar här nere ett tag till, så vi får se om hon kommer hem till den 7:e.

Och jag kommer gärna till Perth också. Funderar på att lägga in det i anslutning till nästa Sydafrikavända. Det låter onekligen som ett schysst ställe.