torsdag 4 september 2008

Postviatoriskt syndrom

När jag kommer hem från en resa, känns det som om luften går ur en själv en gnutta. Jag blir trött och sliten och känner mig allmänt oföretagsam. Inte blir det bättre av att bläddra i Saras damtidningar, där alla berättar hur skönt det är att komma tillbaka efter semestern, utvilade och fräscha, till jobbet de älskar, redo att ta sig an nya utmaningar. Fast för mig är det ju kanske tvärtom, att det är nu som min semester börjar. Då kanske det inte är konstigt att man är lite trött. Dessutom har jag idag kommit på den medicinska termen för min oföretagsamma hemkomstslöhet - postviatoriskt syndrom. Att hitta på nya namn är ju ganska kreativt. Det borde faktiskt betyda att mitt postviatoriska syndrom kanske är över för denna gång ... och även jag är utvilad, fräsch och redo att ta mig an nya utmaningar.

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

tenah sa...

Tjena Johan. Välkommen till Sverige! Hur länge stannar du? Den här gången måste vi ses:-) Jag och Daniel planerar för att åka och kajta över jul och vill förstås veta var du befinner dig alternativt vad du rekommenderar då, så hör av dig så bjuder vi på bärs och nice sällskap:-)

Kram Tina

Johan Ekroth sa...

Tackar! Jag stannar i en månad. Ska ut och segla i helgen, men hör av mig i nästa vecka ...