onsdag 3 december 2008

Telefonsupportern

Med en ny dator och ny bredbandsleverantör kan det bli en del övergångsproblem. Igår pratade jag med Apples support för att får hjälp att överföra mina gamla mejl. De svarade på direkten, löste problemet och sedan kom ett mail som undrade om jag var nöjd med deras service. Jajjamensan, svarade jag utan att tveka.

Idag tänkte jag ta tag i ett ångestproblem - vårt krånglande bredband. Det är ångest för att först måste man börja med att ta sig igenom Telias idiotiska röststyrda telefonsvararrobot. Det tar ungefär fem minuter innan den lyckats missförstå mig rätt och skicka mig fel. Då får jag vänta en halvtimma på att bli omkopplad till en ny telefonkö för att sedan bli kopplad till rätt ställe som inte kan höra vad jag säger för att bredbandsuppkopplingen är så dålig att han lovar att ringa mig på mobilen men gör det inte. Nytt försök. Sara ringer och ber dem ringa upp mig på mobilen. Efter fyra och en halv timme påstås alla problem utom telefonen vara åtgärdade. Jag lägger på för att en kort stund efter drabbas av samma problem som vanligt.

På kvällen tar jag tag i supporten igen. Två och en halv timme senare kommer vi fram till att vi ska göra en felanmälan. Idag har jag lagt nästan en hel dags arbete på telefonköer och support. Problemet är fortfarande inte löst. Jag tror inte Telia skulle våga att fråga om jag är nöjd med deras service. Och jag är helt säker på att det var Telia som ringde och tjatade på Apple om att få sälja Iphone. Om det var Apple som hade försökt ringa Telia, hade de nog gett upp och kollat om Christina Stenbeck var hemma istället.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: