onsdag 3 mars 2010

I väntans tider


Normalt sett skulle jag ha varit på kitepub nu. Alltså den traditionella som Alohamikael arrangerar ett gäng gånger varje säsong. Men i morse fick Sara de första riktiga värkarna och jag har ingen lust att stå lite halvlullig på Kvarnen om det drar igång på riktigt. Jag vill helst inte missa en sekund. Jag är helt sjukt laddad inför förlossningen och att äntligen få träffa min dotter Signe ...

För er som inte riktigt förstår hur det känns så är det ungefär som att sitta på en strand och titta på set efter set, av enormt häftiga vågor som rullar in. Vinden är alldeles perfekt för nian. Du vet att du vilken stund som helt kommer att vara på vattnet och försöka bemästra vågorna. Du har egentligen ingen aning om du kommer att klara det eller inte, men är enormt fokuserad på den kommande uppgiften. Det är bara lite riggande och lintrasslande kvar så ...

1 kommentar:

Ulrika sa...

Spännande, spännande! Vi håller alla tummar och väntar med spänning på fortsättningen! Kramar Ulrika & Patrik