tisdag 18 januari 2011

Om wow-känslan

Australien har aldrig varit något drömland för mig. Men eftersom många beskrivit stället med väldigt entusiastisk ton, kändes det ändå på något sätt rätt att åka hit. När vi till slut kom hit, kändes det som att det inte var så speciellt. Visst var människorna väldigt trevliga, visst är det varmt och skönt, men jag saknade ändå en riktig "wow-känsla". Den kan vara så att wow-känslan inte riktigt finns bland shoppingcenter, caravan parks och biluthyrare ...

Men så gjorde jag och Fredrik en soft downwinder i Bunbury ... och så kastade jag och Tobbe oss ut bland vågorna vid Surfers Point i Margaret River ... och så plötsligt var den där ... wow-känslan ... Och varje gång jag klarade mig helskinnad från det stora brytet i Surfers Point, flöt den över mig som ett maniskt skratt. Äntligen!


Jag i det lilla brytet vid Surfers Point

Inga kommentarer: