söndag 17 augusti 2008

Fair Agosto

"It's the Italian New Years." Säger Jason och jag köper det rätt av. Inte för att jag inte tycker det är konstigt med nyår mitt augusti, utan mest för att det blir fest ... och jag har ingen anledning att ifrågasätta varför.
Det började med en båttur till Phi Beach. Och för att slippa betala 20 euro för varje drink var kylväskan proppad.

Framåt halvtvåsnåret var det dags att bege sig tillbaka till Porto Pollo och en strand som var lika knökfull som om Red Hot Chilli Peppers hade spelat. Det behövdes dock inte till några amerkanska megastjärnor för det var Fair Agosto ... vilket inte handlade om något nytt år utan snarare om midsommar.

Eftersom jag är svensk är jag ju expert på midsommar. Och för att visa spaggarna var skåpet ska stå, hällde jag i mig allt som var kvar i kylväskan, vacklade runt några varv i ringen, men innan domaren hade räknat till tio låg jag knock out på stranden. Jag är helt övertygad om italienarna blev grymt imponerade.

Andra bloggar om: , , , , , , ,

Inga kommentarer: