måndag 4 augusti 2008

Falsk marknadsföring

Det var fest på kitecentret. Jag höll ut till klocka två, men sen orkade jag inte längre.”Berätta bara hur man får tag på en taxi, så stannar vi.” Sa alla unisont.
Jag fixade fram ett telefonnummer och åkte hem för att sova. På morgonen efter ser jag två missade samtal och undrar förstås vad som hänt. ”Vi liftade hem.” Berättade de. ”Anna och Anneli stod ute på vägen och resten låg gömda i buskarna. När de sedan stannade rusade resten fram, men då åkte de oftast iväg på direkten. Jättekonstigt.”
Jag tycker inte det var så konstigt. Jag förstår nog precis … jag skulle också stampat plattan i botten om jag trott att jag skulle plocka upp en blondin och en brunett, men när jag stannade, rusade en hord vikingar upp från buskarna. Taxin då? Nä den gick visst bara mellan 06.00 och 03.00.

Andra bloggar om: , , , , , ,

Inga kommentarer: