tisdag 19 augusti 2008

Ingen mera Imse Vimse


"Uuäähh!" Hör jag mig själv utbrista, samtidigt som jag fryser till och stirrar på den jättespindel som är på väg in i vårt sovrum.
"Vad är det?" Frågar Sara oroligt från sovrummet.
"Nej, ingenting särskilt." Svarar jag med en låtsad oberördhet, samtidigt som jag hämtar en smutsig och lite fuktig handduk som jag formar till en spindelkrossare. Två matta dunsar hörs och sen är spindeln bara ett livlöst skal, som spolas ner i toaletten. Ett skrik, två dunsar och en till synes meningslös toalettspolning senare går jag in i sovrummet. Sara ställer inga frågor utan verkar låtsas som inget hänt. Jag tror vi ingick i en tyst överenskommelse om att inte tala mer om saken. Fast jag har ju svårt för det här med hemligheter. Men Sara har åkt hem och då borde väl ändå hemligstämpeln vara obsolet?

Andra bloggar om: , , , , , ,

Inga kommentarer: