måndag 4 augusti 2008

Mina hygienvanor

Vi är på väg att avsluta veckans kitecamp och samtidigt som vi packar ur lägenheten frågar Danny mig: ”Johan, brukar du tvätta dig?”
Jag blir faktiskt aningen paff, men finner mig: ”Varför undrar du det?”
”Jo, jag har en pumptvål som du kanske kan ha användning för, men om du inte har användning för den, kan jag ju lika gärna slänga den.”
Det är alltid fascinerande att se vad man gör för intryck på folk. I min arbetsklädsel surfshorts, flipflops och ett bomullslinne påminner jag kanske om ett sandtroll som bor och lever i sanden, samt äter och dricker saltvatten. Men det är inte riktigt så. Och för att räta ut några frågetecken så brukar jag duscha på kvällen innan jag går och lägger mig, dessutom tvättar jag händerna efter toalettbesök och innan matlagning. Flera frågor?

Andra bloggar om: , , , , , , ,

Inga kommentarer: