torsdag 21 augusti 2008

Överaskningar i bunkerlivet

Min bunkerkompis Giles brukar titt som tätt fylla bunkern med nya människor. Första gången låg det två spanjorskor i köket. Dagen därpå var de fyra. Men då det var dags för dem att bli åtta försvann de helt spårlöst. I natt befolkades lägenheten av engelsmän. De verkar inte ha för vana att fördubbla sig på samma sätt som spanjorskorna. Däremot fyller de upp volymen på ett helt annat sätt. Nu när jag kom hem efter dagens lektioner, hade det hänt något i kylen. Alla mina grönsaker och italienska delikatesser var ihoptryckta i ett litet hörn. Resten av kylen var sprängfylld med öl, samt en och annan vodkaflaska. Av någon anledning känner jag på mig att i morgon bitti, kommer denna laddning att vara lika spårlöst försvunnen som spanjorskorna. Engelsmännen däremot, de kommer garanterat att vara kvar ...

Andra bloggar om: , , , , , , ,

Inga kommentarer: