tisdag 24 februari 2009

Blodad tand för wake

Jag har aldrig tänkt på wakeboarding som riktigt min grej. Och inom kitesurfingen har jag definitivt aldrig lockats av wakestyle. Det är mer kitesurfingens lilla suffix surfing som får mig att gå i gång. Men under mina tio dagar i Thailand blev det ju aldrig någon vind. Inte heller blev det några vågor. Däremot rullade vajern i cable parken på, outtröttligt varje dag. Trots att det varken är kite eller surf, blev jag bara mer och mer taggad. Konceptet cable park är ju rent av genialt. Dessutom var anläggningen i Phuket riktigt bra. En helt artificiell rundbana, gjorde att det blev minimalt med vågskvalp. En soft cafeteriadel skapade ett bra häng. Lite kickers, rails och ramper gjorde att det ständigt fanns nya utmaningar. Tänk er en precis likadan bana … i Stockholm … inomhus … kanske t.o.m. med att tak som går att rulla av under sköna sommardagar …




Inga kommentarer: