måndag 16 februari 2009

Fredagen den trettonde

”För dig spelar väl det ingen roll att flyga fredagen den 13:e” frågade Sara mig precis innan hon bokade min Thailandsresa.
”Närå, ingen fara.” svarade den rationellt tänkande Johan.
Men så kommer jag till incheckningen för SAS och Star Alliance med mitt lätta bagage – en golfbag på 27 kilo. Jag får förklarat för mig att en väska max får väga 15 kilo. Jag får gå bort och dela upp bagaget i två väskor. Jag får kånka runt på två väskor och slutligen betala 1228 kr för att få med mig drakarna till Thailand. Jag vet inte om det beror på att jag tidigare var kaxig över att aldrig ha betalat övervikt, eller om det beror på fredagen den 13:e, eller om det helt enkelt är ännu ett ondskefullt flygbolag som jag ska önska i konkurs … fast vad det gäller SAS är det väl inte så långt borta.

Inga kommentarer: