måndag 2 februari 2009

Världens mest ondskefulla flygbolag

Killarna på Best Africa i Blouberg hjälpte mig att packa min surfbräda till ett snyggt och smäckert paket. Det var min sista kontakt med godhet. Morgonen därpå stod jag och mitt paket vid Brittish Airways incheckningsdisk. "Vi tar inte emot surfbrädor" sa den buttra Brittish Airways damen.
"Det är ingen surfbräda, det är ett bord." Sa jag trött och sönderstressad efter att ha stått och blivit tillbakahållen i skatteåterbäringskön.
"I vilket fall är brädan, hrmppf, bordet för stort. Du får ta den med cargo." sa samma dam hånfullt.
"Men!"
"Inga men! Cargo!"
Och så fick jag svansa bort till något skumraskföretag som var partners med Brittish Airways. De blåste mig på ungefär lika mycket som brädan kostade i inköp. Jag vet att jag sagt det förr, men nu menar jag det verkligen: Jag ska aldrig mer flyga med Brittish Airways. Jag hoppas vidare att alla med ett surfarhjärta hänger med i min bojkott. Slutligen önskar jag att de går i konkurs.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Finns till och med en Facebookgrupp för det här. (Finns det inte det för allt?)