tisdag 20 januari 2009

En kitesurfare testar säkerheten

Häromdagen blev Ruben Lenten av med sin utrustning nere i Cape Town. Därför ville jag demonstrativt bevisa hur säkert Langebaan är genom att lämna min bräda, min bom och min sele kvar på stranden. Allt medan jag åkte och handlade, åkte hem, stretchade och duschade. Nej jag lovar, det har inget med att jag fyller trettioåtta i år, det har inget att göra med att jag känner mig lite sliten och det har definitivt inget att göra med att jag är allmänt disträ. Det var ett test. Och jag lyckades bevisa hur säkert Langebaan är.

Även om det är synd att det sker stölder i Kapstaden, är nog inte Rubens prylar borta för alltid. De är ganska lätta att identifiera. Om ni skulle träffa på några Slingshot Fuel med två stora Red Bulltjurar tryckta på ovansidan, just det ja – Rubens.

Inga kommentarer: