fredag 23 januari 2009

Loopande pungsmärtor

Ett av mina mål med denna säsong, var att lära mig … eller snarare våga göra kiteloopar i Ruben Lentenstil – megaloops. Så kom en dag med skön 18-knopsvind och jag kände att min tid hade kommit. Jag började lite försiktigt, för att öka allt eftersom. Så plötsligt fick jag till höjden, jag loopar kajten, jag dras med, kajten går runt och jag landar … och känner en fruktansvär smärta i pungen. Jag åker in till stranden, vilar, gör ett nytt försök och … en fruktansvärd smärta i pungen. Jag får inte ihop det. Hur kan effekten av att kajten loopar ett varv i vindfönstret, leda till smärta i min pung? Det känns onekligen ganska långsökt. Och sen alldeles för pinsamt för att fråga … fast … om inte förstås … nästa gång jag träffar Ruben blir det nog: ”Howzit Ruben, I’ve got a friend that hurt his balls , every time he loops the kite. Can you give him some advice?”

Inga kommentarer: