lördag 17 januari 2009

Livets hårda skola


Det är roligt att lära sig nya saker. Idag har jag t.ex. lärt mig en viktig läxa. Inför förra årets Langebaan Downwind Dash var jag ute och festade tills klockan tre. Sen gick jag upp och undervisade. Sen körde jag tävlingen. Det var ingen behaglig upplevelse.

Inför detta årets Dash, gick jag och lade mig tidigt. Morgonen och förmiddagen ägnade jag åt att anmäla mig och få i ordning utrustningen. Och så kändes allt så himla mycket bättre. Idag har jag alltså lärt mig att det är bättre att vila och förbereda sig inför en tävling, än att vara ute och festa till tre.

2 kommentarer:

tenah sa...

Men hur gick det??
Kram:-)

Johan Ekroth sa...

Det undrar faktiskt jag också. Racet har blivit så stort att arrangörerna inte riktigt hade koll, men resultaten borde komma upp idag ... eller imorgon ... eller dagen efter ... någon dag vilken som helst. Vi är ju i Afrika.