onsdag 19 september 2007

Hurra för SportOptik!

Under mitt surfår här har jag lidit av kroniskt röda ögon. Innan jag åkte till Sverige så kontaktade jag Lars på SportOptik för att se om de kunde hjälpa mig. Förra året hjälpte han mig med ett par coola solbrillor med insatsoptik som har funkat riktigt bra. Men nu gällde det alltså någon ny form av linser som inte skulle ge mig så röda ögon. Nu har jag haft mina nya linser i en vecka drygt och mina ögonvitor är faktiskt vita! Hurra! Tydligen är det bra med linser som andas, så att blodkärlen inte behöver öppna sig så mycket för att få syre.

Så alla ni som funderar kring hur ni ska göra med linser eller brillor på vattnet, rekommenderar jag att snacka med Lars eller Johanna på Sportoptik. De är superschysta och fattar vad det handlar om. Butiken ligger på kungsgatan, men man kan handla i deras webbshop också.

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: