måndag 17 september 2007

Jag är hoppet för klimatet

Inte nog med att jag med minituös noggrannhet slängde allt på rätt på plats i grovsoprummet, jag (eller vi) måste ju vara hoppet för klimatet personifierad(e). Först och främst lägger jag ingen energi på uppvärmning utan nyttjar solenergi till allt. Klär mig därför alltid shorts och t-shirt för att kunna suga i mig så mycket det går. Sen ägnar jag resten av dagarna till att omsätta vindkraft, och dessutom lära ut till andra hur de ska utnyttja vinden till hopp och lek, själslig och kroppslig nytta. Jag tror att fler borde bli kitesurfare, då skulle vi inte behöva orora oss så mycket för klimatet - bara det blåser så.

Andra bloggar om: , , , , , , ,

2 kommentarer:

Unknown sa...

Lustigkurre...

Johan Ekroth sa...

Äh så lustigt är det inte. Det är ju förmodligen effektivare att modifiera sin livstil än nya tekniska lösningar. Hepp hopp!