måndag 17 september 2007

Mitt liv passerade förbi i revy

Det var faktiskt så det känns. Åtminstone de behagligaste delarna av flytten. De andra var ju mest slit och släp. Efter att ha tömt min gamla vind känns det som om mitt liv till största delen består av mer eller mindre färdiga möbelprojekt. Mycket från den tiden då jag var student och det var roligare att sätta ihop två plankor och säga: "Så, hylla.", än att lägga CSN-lånet på ens IKEA. Gamla brev är alltid kul att läsa, men jag hittade en del bisarra saker också. Det absolut underligaste jag hittade när jag tömde vinden var en massa små plastpåsar med fossiler från gamla bläckfiskar och trilobiter. De kom från någon kurs då vi åkte på exkursion till Kinnekulle. Under stora delar av kursen satt vi i olika stenbrott, knackade fram fossiler, la i plastpåsar och skrev deras namn utanpå. Sen la jag platspåsarn i en låda som sedemera hamnade på vinden. Nu känner jag mig äldre och förståndigare, och skulle jag aldrig ens släpa hem fossiler. Nu vet jag att de hör hemma på museum, universitet och min gamla arbetsplats.

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

Inga kommentarer: