onsdag 12 september 2007

Min nya arbetsplats fick godkänt

Det är onekligen spännande att sitta på café och jobba. Jag hittade en WiFi-spot längre ner på Bergsgatan på Kungsholmen som heter Il Caffe. Ett riktigt skönt ställe där man dessutom kan tjuvlyssna på grannarna om det blir för långtråkigt. Nu sitter jag precis bredvid en tillsynskontroll av tobaksförsäljningen. Små grå tanter från Kungsholmens stadsdelsförvaltning kollar upp att de inte säljer tobak till minderåriga. Ett fenomen som jag inte visste fanns, och förmodligen inte heller finns i Spanien. Tänk vad man lär sig. Il Caffe fick godkänt.

Andra bloggar om: , , , ,

2 kommentarer:

Eve sa...

Det är ordning på Kungsholmen! Särkilt nu när jag har åkt.

Johan Ekroth sa...

Jo de små grå tanterna satt och tryckte i ett buskage i Kronobergsparken. Precis när du klev på Ettan hoppade de ut och började återställa allt till ordning igen.