torsdag 13 september 2007

Mina jeans börjar tröttna på mig

I min garderob finns det ett par jeans som jag kan använda. Det behövs inte fler. De åker på någon utekväll då och då, men annars går jag i shorts. Det är skönt att äga få kläder. Det gäller faktiskt samtliga prylar, ju mindre prylar man har desto lättare blir det att flytta och att röra sig. Så mina jeans fick åka med till Stockholm som enda par långbyxor. Men efter snart två veckor i stan känner jag att de har börjat tröttna på mig. De slingrar sig och vill inte riktigt på på morgonen. I Stockholm behöver man förmodligen fler jeans och färre surfshorts. Men jag tänker inte stanna tillräckligt länge för att se om det går att förkasta den tesen. Mina jeans får stå ut med mig ett tag till.

Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer: