fredag 7 november 2008

Bara en sak till ...

Jag kan visst inte hålla fingrarna borta från det här försvardebatterandet. Det kan visst inte försvarministern heller och tycker att nu är det dags att göra något åt Sveriges förvarsförmåga för att "Försvaret klarar i dag inte att värna Sverige". Fast jag håller inte med. Jag tycker det verkar gå alldeles ypperligt. Det var ju ändå ett bra tag sen det krigades i trakterna. Det känns liksom lite omodernt med krig. Och det har det ju varit ett tag. Det var knappast Försvarmaktens förtjänst att inte Sverige blev anfallet av Tyskland under WW2, att Sovjet inte marscherade in under kalla kriget, eller att några kapade flygplan inte körde in i Kungstornen.

Jag tror fortfarande på min lösning från igår. Och om försvarministern vill ta den som sin egen till morgondagens debattartikel i DN, är det helt okej.

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: