måndag 10 november 2008

Dags att uppdatera Wikipedias kitesurfande

Wikipedia är bra på mycket. Men när man söker på Kitesurfing kommer denna definition upp: "Kitesurf, kitesurfning eller draksurfing på vatten. En friflygande är ett begrepp för segling med hjälp av kraftdrakevinge kontrolleras med två eller flera linor, oftast 4. Vanligast är att man kitesurfar stående på en wakeboardliknande surfbräda."
Vem katten säger kitesurfning? Eller draksurfing? Eller kraftdrake? Eller idag ska jag ut och köra min wakeboardliknande surfbräda? Okej, kraftdrake och wakeboardliknande surfbräda är jag skyldig till eftersom jag var inne och editerade sidan för några år sedan. Men eftersom det är Wikipedia som media går till när det behövs en definition är det dags att uppdatera. Jag ska nog ta och fundera på detta ett par dagar. Det ska nog till en definition vi kan stå för ... och ändå förklarar på ett bra sätt. Dessutom är det dags att rensa bort ord som inte används ...

Inga kommentarer: