söndag 23 november 2008

Inte så jävla postiv längre

"Men vad tycker DU om att vara här nu ... på hösten ... i det här vädret?" har varit en av de vanligaste frågorna till mig under denna, min första höst på fyra år. Med en ärlig positivism och ett stort leende har jag glatt utropat att det är härligt att vara här, att känna den friska luften, de vackra färgerna, att ta del av stadspulsen ...

Men allt har ett slut. Idag skulle vi ut till förorten på söndagsmiddag. Eftersom mina föräldrar sålt huset var det förmodligen den sista gången någonsin. Därför ville jag uppleva resan ut med kollektivtrafiken ... i snökaos. Helt plötsligt var jag inte så förbannat positiv längre. Jag såg nog lika jävla bister, glåmig och irriterad ut som vilken Stockholmare som helst. Tre månader tog det att bli en fullt integrerad, riktig Stockholmare igen. Tur att det bara är en dryg vecka tills det bär av till surfliv och sydafrikasommar, så att man blir så där jävla positiv igen.

Andra bloggar om: , , , , , ,

Inga kommentarer: