tisdag 27 maj 2008

Skatteverkets signaturmelodi

Efter att ha drivit Chohoo dels i ett spanskt företag och dels med lånat Sydafrikanskt företag, är det nu dags att starta Chohoo i en helsvensk version. Igår var jag alltså på Skatteverket för att lära mig hur man ordentligt betalar sin skatt. Det är onekligen mer komplext att göra rätt i det svenska systemet. Så först efter tre timmar med vitsar som "Moms är mums!" och "Nej, nej, ni behöver inte betala för kaffet. Ni har redan betalt för det genom skatten." blev jag färdig skatteexpert. Men jag håller fortfarande inte med Mona Sahlin om att det skulle vara sexigt att betala skatt. Istället för att som nybliven skattexpert äntra stadens gator och nynna på Teach me Tiger, lät soundtracket lite mer i stil med: Far, jag kan inte få upp min kokosnöt ...

Andra bloggar om: , , , , , ,

Inga kommentarer: