söndag 8 juni 2008

En ondskefull snäcka från Stenungsund.

"Akta dig för sandhajarna! Vanligtvis hoppar du bara till, men du kan skära dig på fenorna när de simmar iväg." lät det i Sydafrika.

"Akta dig för sjöborrarna! Om du trampar på en sjöborre brister taggarna och det går inte att får ut dem. Akta dig också för rakbladssnäckorna! De ligger i gräset och om du trampar på dem kan de skära upp hela foten." lät det på Mauritius.

"Ha det gött!" lät det i Göteborg.

Så när jag kommer till Stora Höga, en av kitespotsen kring Stenungsund utanför Göteborg, tänker jag inte ens på att jag borde ha skor ... eller borde vara försiktig för något ... jag är ju hemma i lugna trygga Svedala ... liksom. Nu sitter jag här i Robsportrobbans lägenhet, stirrandes på ett djupt och vattnigt skärsår under foten, från en ondskefull snäcka från Stenungsund.

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

Inga onda ord om Stenungsund, bara så du vet :)

Hoppas allt är bra och att du och Sara får en grym midsommar ihop.

Hälsningar
Tysk-Johan

Johan Ekroth sa...

Snäckorna Johan, snäckorna. Jag lovar. Jag har inte ens tänkt ett ont ord om Stenungsund.

Anonym sa...

men då snäckorna befinner sig i stenungsund, blir väl det en indirekt kritik MOT Stenungsund? ;) Eller kan man kritisera, säg nazismen, och inte klanka ner på Tyskland? Trodde jag inte var möjligt... :)
J

Johan Ekroth sa...

Fan Johan! Du har rätt! Och eftersom handsken redan är kastad får vi väl se detta som början på en långt och otrevligt fiendeskap.

Anonym sa...

*skrattar*...fan Johan, lite mer fight än så hade jag förväntat mig:)
Skämt åsido, ha det jävligt bra på Midsommar, och ta hand om min vän! Och då pratar jag INTE vännen Dr Håkan var och drog i... :)
J

Johan Ekroth sa...

En trevlig midsommar till er båda också! Själv kommer jag mest att grubbla, fundera och kanske oroa mig över hur du hunnit med att bli vän med "vännen Dr Håkan var och drog i" ;-)