onsdag 18 juni 2008

Har jag missat något?


Den senaste tiden har tillbringats en hel del med att åka pendeltåg och läsa gratistidningar. I City har jag följt Samir när han blev utkastad från krogen och spöad av dörrvakterna. Ett ganska intressant fenomen som jag fått prova själv i ett mindre smakprov.

Vi var ute och seglade i Grekland och hade kastat ankar på partyön Ios. Hela stan var väl egentligen en fest men när vi skulle in på ett ställe var det både inträde och kö. Som lite småberusade och extra kreativa hittade vi ett öppet fönster på baksidan. Vi klättrade in och klättrade ner på dansgolvet och så fortsatte festen inomhus. Efter ett tag blev allt lite lamt och jag bestämde mig för att fortsätta mitt klättrande. Bara för att liva upp stämningen lite. Ovanpå baren fanns det ett utrymme som såg oerhört lockande ut och perfekt för lite dans. Jag klättrade upp. Hoppade runt. Men det blev förstås inte så roligt som jag tänkt mig, så jag tänkte klättra ner igen. På vägen ner kom en vakt och vinkade att jag måste ner. "Javisst", sa jag "Jag är på väg.".
När jag hivade mig ner över baren började en bartender slå mig på benen med en käpp, och precis när jag var nere på marken, slet dörrvakten tag i mig och försökte få till det så att jag skulle släpas ut. Jag ramlade inte omkull utan halvsprang bredvid honom tills vi kom utanför dörren. Då försökte han dra mig till sig och knäa mig i magen. Jag tyckte inte alls att hans knä verkade kul, så jag började springa runt honom, allt medan han höll fast mig i ena armen. Efter ett par varv hoppade några förbipasserande på den store dörrvakten, och jag lyckades smita undan.

Nervöst fnissande småsprang jag iväg och fortsatte festen på annat håll. Utan mina kompisar. Men jag undrar fortfarande varför det inte räckte med att slänga ut mig, varför han dessutom ville puckla på mig. Har jag missat något? Är jag lurad som ägnar största delen av mitt liv åt kitesurfing? Är det i själva verket roligare att spöa på busiga pojkar så fort man får chansen?

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: