fredag 13 juni 2008

"Jag är skeptisk!"

Brukade figuren Dr. Dängroth slänga sig med i alla möjliga sammanhang. När det pratas om matbrist i världen, och kanske framför allt matbrist förorsakad av biobränsleproduktion, känner jag ungefär samma sak. Nu har jag förvisso slutat vara vegetarian, men det är ändå uppfriskande att se att köttproduktionen, som man ju kan ifrågasätta en hel del kring, är en betydligt större nyttjare av jordbruksareal än biobränsleproduktionen. Jag tror ju förstås att det är någon tung lobbygrupp som företräder mycket kapitalstarka intressen som har dragit igång hela matbristdebatten.

Så den dagen när Fredrik Reinfeldt talar om vikten av att det finns fler kitesurfare i Sverige, när Gudrun Schyman förespråkar att varannan kitesurfare ska vara kvinna och när George Bush förklarar Irakkriget med "Vi ville öppna fler stränder för Persiska vikens fantastiska vindar", då kan du börja ana att jag haft egna framgångar som lobbyist och att Chohoo Kitesurfings kapitalstarka stämma fått ett internationellt öra. Den dagen kan också du säga "Jag är skeptisk!".

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: