fredag 13 juni 2008

Jag säger ifrån på skarpen

Till helgen ska jag till skärgården. Eftersom jag är ganska nyfiken på att prova kajta därute tänkte jag ta med drake och bräda. Det är helt enkelt dags att testa den Xeleratorvågis på 5'8" jag bara snodde med mig hem från Robsportrobban. Redan nu börjar logistikplaneringen för att få detta enorma projekt i hamn. "Men hur lång är brädan då?" Undrar därför min pappa oroligt.
"Den är väl som jag ungefär."
"Jaha, kort alltså."

Men nu är det faktiskt jag som tröttnar. Jag må vara någon cm under medellängd här i Sverige och så även i Holland. Jag skulle nog få gå på någon slags albinokvot om jag någosin skulle söka jobb som masaikrigare. Men i den övriga världen är jag över medellängd. Faktiskt. Va? Vad säger du? Är det ingen som hör eller ser något? Men om jag ställer mig på en stol då? Kan alla se mig nu?

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: