tisdag 22 juli 2008

En överbeskyddande vindansvarig målsman

Som kitesurfinginstruktör har jag ett förhållande till vinden ungefär som förälder till sina barn ... eller rättare sagt som förälder till sina olydiga eller skrikiga barn. Föräldrar som säger "Ursäkta mig, men han håller precis att få tänder." eller "Ursäkta, men han har suttit still hela dagen."
Det blåser ju inte alltid som man tänker sig och jag hamnar då direkt i försvarsposition. Fast för min del blir det lite mer "Ursäkta, men hon har ju inte fått blåsa på ett tag. Det är därför hon är så ryckig och busig just nu." eller "Ursäkta, men hon har ju blåst så hårt de senaste veckorna och nu är hon lite trött. Hon kommer nog igen imorgon."
Det är kanske dags att sluta vara så överbeskyddande, att jag låter vinden växa upp och ta ansvar för sina egna handlingar.

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: