torsdag 10 juli 2008

Vågor i Marina della Rosa

Om det blåser för starkt i Porto Pollo åker man till Marina della Rosa. Det ligger runt hörnet på västkusten. Igår blåste det för starkt. Det sa åtminstone mina Italienska skolpartners. Martin och jag hade i och för sig våra tvivel. Det kan faktiskt vara så att de ställde in alla lektioner för att de ville kajta själva. Spelar oavsett inte så stor roll. Vi packade kajtar, vågbräda och lite undervisningsprylar och stack iväg. Det blev en skön dag med växelvis undervisning och vågkajting. Och just det, det var ju första gången jag provade min Xelerator Epic 5’8” i riktiga vågor. Jag säger ”Epic!” och Patrick som fick testa den säger ”It was the most beatiful waveboard I’ve ever tried.”. Jag tror i.o.f.s. inte att han tyckte att dess vita surfbrädefinish med plåklistrade stickers var så märkvärdig. Jag tror att han gillade brädans egenskaper. Men vad vet jag?










Andra bloggar om: , , , , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

Stickerserna gör ju brädan! Kör den med andakt, det är en av de sista brädorna som den fantastiskt duktige shapern Andrew Johans på Xelerator gjorde innan han tragiskt omkom.

Rippa fett mannen!

Anonym sa...

Coolt Johan kör hårt där!!!

Popcorn-Viktor

Johan Ekroth sa...

Ah shit alltså Robban, vilken bräda! Det är nästan så att jag skulle ta en till ... för att ha en i reserv. Men osjälvisk som jag är kan jag tipsa om att man hittar dem på robsport.se

Unknown sa...

coolt johan!!! du å en "riktig" bräda, det var menat att det skulle bli så ju!!jag e avis ;) rock it on :)

tenah sa...

Damnit Johan! NIce pics. Hoppas allt är så grymt som det verkar! Heja!