tisdag 1 juli 2008

Första gången med Ryan II

Det gick ju grymt bra att flyga med Ryan. Smidig incheckning. Jag behövde inte ens väga min stora boardbag. Lugna och sansade säkerhetskontroller. På en lugn och sansad flygplats. Även om stolarna inte gick att fälla bakåt och det inte var några gratis drinkar på planet, fick jag en mer komfortabel resa än vanligt. Jag som normalt avskyr att resa hittar faktiskt inget att klaga på. Känns nästan lite tråkigt nu när jag laddat så.

Att det sen är jäkligt knepigt att ta sig från Alghero till Porto Pollo, utan att hyra bil eller betala 200 euro för taxi, det är ett helt annat problem. Det innebär ju bara att man får en extra natt i en sovsal, där man precis som man förväntar sig, kan lyssna på O Sole Mio från gatan. Och O Sole Mio kan man ju inte heller klaga på. Det är ju bara pittoreskt.

Andra bloggar om: , , , , , ,

Inga kommentarer: