tisdag 1 juli 2008

Ibland går det som man tänkt sig

Jag hade inte tänkt mig att ha Expressen här en dag utan vind. Vi försökte flyga en tvålinors foilkite, men t.o.m. en sån liten rackare trillade ur skyn hela tiden. Efter att ha kört lite allmänt kitesnack bestämde vi oss för att köra lite wakeboard, men så visar det sig att generatorn inte laddar batteriet. Båten är död. Det hade jag verkligen inte tänkt mig.

Men så frågar jag journalisten Annika hur de hittat mig. Hon sa att när de bestämde sig för att skriva om Sardinien, kom redaktören på att de hade fått något mail från mig. Och så hörde Annika av sig. Det var ju precis vad jag hade tänkt mig.

Ibland går det inte som man tänkt sig och ibland går det som man tänkt sig. Förmodligen är det så att om man bara tänker sig tillräckligt mycket, kommer en massa saker att inte gå som man tänkt sig. Men en massa saker kommer också att gå just precis som man tänkt sig. Så vill man ha det som man tänkt sig gäller det att tänka sig lite mer än man tänkt sig från början.

Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer: