lördag 5 juli 2008

Jag ägnar mig åt självömkan … och slutar med det

Jag är lika intelligent som en tröglori på majja, en fiskmås på hemkört eller en chimpans på crack. Fast när tröglorin för logiska resonemang, har jag svårt att hänga med. Men tröglorin skulle ändå aldrig hitta på något så dumt som att försöka bygga en global bizniz helt på distans och i helt utan pengar …

Precis så känns det just nu. Och när det känns så här brukar jag trösta mig med att det inte är så lätt att bygga en global bizniz helt på distans och i helt utan pengar. Jättesvårt faktiskt. Men vad svamlar jag egentligen om?

Jo det var ju ganska mycket dyrare här än vad jag lyckats uppfatta … på distans … Jag har fått en enstaka gäst och behöver bil, men här på Sardinien vet man hur man kramar euro ur turister ... 400 små runda guldkantade euroslantar vill de ha för en vecka. Phuh! Och nu har jag inte ens berättat vad lägenheterna kostar. Men å andra sidan så sätter ju lite ekonomisk press igång helt nya processer i min sengångarhjärna … snacka lite här, prata lite där, internetta och entreprenöra runt lite helt enkelt. Vips så dyker en uppsjö av små intressanta erbjudanden om bilar upp. Jag behöver kanske inte trösta mig själv trots allt. Vi får se vad som händer idag.

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

Inga kommentarer: