tisdag 15 juli 2008

På vägen till Valledoria


När det blåser medelvind på drygt trettio knop och topparna är på över femti, lämnar man Porto Pollo. För dagen satsade vi på Valledoria, som ligger en bit längre västerut från Marina delle Rose. Förra gången visade min instruktörskollega Patrick mig en genväg genom den sardinska vildmarken. Den ville jag förstås imponera på mina gäster Eric och Hans med att känna till. När vi börjar inse att vi är vilse och kör i cirklar, tror jag allt mer från min baksäteskartläsarposition att kartan har gått sönder. Av någon outgrundlig anledning glider samtalet in på rally och kartläsarens oerhört viktiga position. ”Naeeej, det är ju kartläsaren som gör det mesta jobbet va.” Säger jag som om jag skulle ha någon som helst aning om vad jag pratade om. Samtidigt som jag hör att jag låter precis som Sudden från Nilecity.
”Jo, vi märker det.” Kontrar Eric.

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: