tisdag 15 juli 2008

Sicken bräda


Nu har jag kört in mig på min nya bräda, den Aboards X-Series 134*39,5 som jag skaffat genom Robsportrobban. Sicken bräda. Den är är inte helt enkel i choppet eftersom den är ganska styv. Men jag brallade ut en bit, och alldeles bakom Isola dei Gabbiani hittade jag en alldeles egen plattvattenspot. Där lekte jag urkrokad wakestajlare tills min biceps bara bad mig om att sluta. Jag har nog inte kört någon bräda med sådant distinkt pop, så jag kände att vi har en enorm utvecklingspotential tillsammans. Trots de små fenorna var den löjligt lätt att ta höjd med. Men fenornas storlek gjorde att brädan var lätt att få med sig när man glider runt på vattenytan. Sen är det ju också den snyggaste bräda jag haft. Sicken bräda alltså.

Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer: