torsdag 17 juli 2008

Hans får polletten att trilla ned


Jag har gått ett dussintal förstahjälpenutbildningar. På samtliga ska lära sig att lägga ett tryckförband. När man övar att sätta på förbandet gör man det alltid på en fiktiv skada på handleden. Jag har alltid funderat över hur sjutton man kan skada sig så rejält på handleden. Men så idag tog vi oss för att utforska några av öns läckra klippblock. Hans imponerar med en strålande teknik på ett överhäng.

Plötsligt hör jag ett knäpp. Greppet där han håller handen släpper från klippan. Sen ser jag honom falla vertikalt. Sen ser jag honom likt en katt vända sig om i luften. Sen ser jag honom landa på händerna för att bara studsa till och landa på fötterna. Hans fall var ju en bedrift i sig. Men den största bedriften var ändå att han praktiskt tog på sig att demonstrera hur man i verkligheten får den klassiska tryckförbandsskadan på handleden. Tack Hans.


Andra bloggar om: , , , , , , , ,

Inga kommentarer: