söndag 13 juli 2008

Jetsetkitesurfing… eller ja, kanske inte kitesurfing egentligen

Sardinien är ju aningen jetset. Utanför kitebeachen trängs miljardärernas yachter som bilar på IKEA:s kundparkering en söndageftermiddag (okej, det är möjligt att jag överdriver en aning). Phi Beach är den nordöstra kustens jetsetklubb numero uno. Jag och Martin anlände omkring 23-snåret och slogs av den uppsluppna stämningen och dansen som redan var igång. Efter ett par år i Spanien trodde jag liksom inte att det gick att gå ut och ha kul före tolv. Men jag hade fel. Eller kanske inte ändå. När jag ska beställa i baren och de vill ha 30 euro för två flasköl, känner jag att den uppsluppna stämningen och allt kul rinner av mig. Jag är ju inte så värst jetset. Eller så får jag helt enkelt vänta med mitt jetsettande till Sydafrika. Där kan man vara jetset om man har en bil och har råd att betala det mer facila priset av 3 euro för två flasköl.

Andra bloggar om: , , , , , ,

Inga kommentarer: