måndag 25 februari 2008

Brandvlei dam

Det var ingen vind i Kapstaden så jag och Viktor började ta tag i lite småpyssel. Hängde ett tag i Cabrinhabutiken och pratade med Mr Cabrinha i Sydafrika. Han tipsade om Brandvleidammen och sa att den i princip alltid funkar när det är vindstilla i Table View. Jag och Fifí stack direkt iväg som en förpatrull. När vi kom fram till dammen visade det sig att Mr Cabrinha hade rätt. Vi landade på en liten sandstrand mitt i vackert bergslandskap. En lätt och småbyig vind låg på från nordväst över en platt och varm damm. Jag var förstås lite skeptisk till att kajta p.g.a min skadade fot, men kunde inte riktigt låta bli. Bara känslan av att slippa våtdräkt och öronproppar gjorde det väl värt att sticka ut. Jag fick någon timme i en ganska bra jämn vind och kunde träna på mitt paradnummer – att hoppa högt och sedan kasta av mig brädan för att inte göra illa foten i landningen. När vi gick in för att vila dök Viktor upp. Samtidigt vred vinden över till väst och blev löjligt byig. Då kunde jag sitta på en varm strand och titta på när de andra tappade sina kajtar. Ibland ska man ha lite tur också.

Andra bloggar om: , , , , , , ,

Inga kommentarer: