fredag 22 februari 2008

Mästerplaneraren mästerplanerar

Jag är fortfarande aningen villrådig, men det börjar klarna en aning. För att få det ännu ljusare är tänker jag formera en plan. Då kör vi:

Jag stannar kvar här i Table View fram till nästa helg. Då är det Nobile Struisbaai Kitesurfing Festival i Struisbaai, precis vid Cape Agulhas, Afrikas sydligaste udde. Det verkar bli ett superskönt jippo, eftersom varenda enda en faktiskt verkar ta ledigt för att ta sig dit. Därifrån tar jag mig sedan till Swellendam och skaffar en biljett till Baz Bus, som kör backpackerbussar längs några av huvudvägarna. Jag fortsätter med den upp till Durban med all kiteutrustning och en surfbräda. Längs vägen hoppas jag att jag hittar ett gäng sköna spots med vind och/eller vågor. Har jag tur kan jag säkert hitta några elever längs vägen för att dryga ut kassan. Från Durban tar jag sen flyget till Mauritius och stannar där under april och mot slutet av april åker jag tillbaka till Kapstaden för att ta flyget tillbaka till Sverige.

Så där ja! Det var ju inte så svårt. Nu har jag i all fall en plan. Det kommer säkert att bli något helt annat, men det ju åtminstone inte så dumt att ha något att avvika från.

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: