torsdag 21 februari 2008

Turism med bus


Prognosen för dagen såg tunn ut. För att inte i onödan sitta och vänta på vind, ställde jag in dagens lektion. I samma veva kom förslaget att gå upp på Table Mountain. Så jag, Fiffi och mina lägenhetskompisar Viktor, Timo och Maria körde upp två bilar till berget. Den ena ställde vi vid kabinbanan och så trängde vi ihop oss i en bil och åkte till Kirstenbosch, baksidan av berget. Där tog vi stigen genom den botaniska trädgården och upp genom Skeleton Gorges täta och regnskogsliknande lövskog, vidare över bergsplatån till högsta toppen Maclears Beacon, sen längs bordsskivan till kabinbanan och ner igen på framsidan. Ett vanligt konventionellt turistäventyr helt enkelt … eller?

Vi är alla kitesurfare och kunde förstås inte helt och fullt följa konventionen. Vi var helt enkelt tvungna att busa till det och addera lite mer surfkänsla till vår turistaktivitet. Istället för att köpa biljett och gå in den vanliga vägen till den botaniska trädgården, gick vi helt sonika till baksidan och hoppade över grinden. Därmed sparade vi 30 Rand (25 SEK) var.

Personerna på bilden har inget alls med den okynniga handlingen att göra. Och jag, Fiffi och mina lägenhetskompisar Viktor, Timo och Maria heter i verkligheten något helt annat.

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: