tisdag 5 februari 2008

På gång på Garden Route

Igår kom mina föräldrar och hämtade mig i Langebaan och idag började vi roadtrippa Garden Route. De var länge sen jag bilade med mina föräldrar. Eftersom jag inte ens hade en lillebror att bråka med i baksätet, somnade jag (får väl helt enkelt inse att jag inte kan skylla på någon påhittad narkoleptisk sjukdom, jag har helt enkelt väldigt lätt att somna). Mellan mina powernappar flimrade ett vackert landskap förbi. Plötsligt kvicknade jag till och vi var i Mossel Bay, som är typ början på Garden Route. Nu har vi checkat in på ett charmigt guesthouse i viktoriansk stil. Nu är det dags att checka ut om den franske naturalistduden François le Valliant hade rätt i att Naturen har skapat en förtrollad boning på den här underbara platsen. (Oroa er inte, jag har heller ingen aning om vem Françyboy är, men det står om honom i guideboken,) Eller är det bara ännu ett trist ställe utan vind?

Andra bloggar om: , , , , , ,

Inga kommentarer: