onsdag 1 augusti 2007

Manlig hybris

Jens sitter och berättar att han känner sig lite frustrerad. Han har idag, efter tre dagars camp, börjat träna med brädan. Något jag tycker är väldigt raskt marscherat. Men Jens är frustrerad. Han var helt övertygad om att han skulle komma upp och börja köra, bara han fick chansen att prova med brädan. Han tänkte att han väl fått acceptera att traggla igenom alla mina landövningar och allt bodydraggande. Men efter dagens övningar där han börjat träna starter, märkte han att det faktiskt var svårt att lära sig kajta. Jag känner så mycket igen beteendet och attityden. När jag skulle lära mig tyckte jag också att det nog skulle var en baggis. Jag såg filmen och tog med grejor och en kompis till Gärdet. Utan aatt ha en aning om vad jag höll på med och hur mycket det egentligen blåste, lät jag honom släpas efter draken över hela fältet. Det var kanske inte det smartaste jag gjort, men det var ett klart utslag av manlig hybris, typ: "Hur svårt kan det vara egentligen?". Förlåt så här i efterhand Jocke, det var mycket dumt gjort.

Andra bloggar om: , , , , , ,

Inga kommentarer: