lördag 25 augusti 2007

Min nya familj på Gran Canaria

Som Johan så gick det ju löjligt fort att helt plötsligt befinna mig på min första freestyletävling. Helt oförberedd och med löfte om att det var en uppvisning och sedan vågtävling och under mycket tjat gick jag med på att sticka iväg med några timmars notis. Utan att känna fler än Sergio och utan några färhoppningar hoppar jag in i Sergios van och snart är han, hans flickvän, Miguelito och jag på väg till Gran Canaria. Jag har redan insett att jag kommer vara med i en freestyletävling och att jag kommer att tävla med killarna eftersom det inte finns några kajtande tjejer på Gran Canaria. Jag hinner bara skriva in mig innan det kommer ett journalistteam och tar foton på mig och jag ger min första intervju på spanska. Jag sa givetvis bara djupa, väl genomtänkta saker....

Spotten heter Vargas och har en vidrig entré. Man ska stå på något slags stenrös och sedan lofta sig ned i vattnet, över hala stenar och skit. Under dagen ser jag tre personer få ordentligt med spö mot stenarna och de flesta lyckas nog få lite sår här och där. Men ute på vattnet ... CHOHOO! Jag har aldrig kajtat i så konstant vind. Mitt första heat går tillräckligt bra för att ta mig vidare till semin, men väl där hittar jag inget flow, kommer tvåa i mitt heat och går inte vidare ... Jag är inte nöjd med att jag tappade koncentrationen, men nöjd att jag kom till semin i min sämsta gren. Och mot killarna! På söndag är det courseracing och då ska jag verkligen ge järnet - känner mig grymt laddad!

Jag var ju skeptisk att komma hit men mitt team el Médano har varit superbra. Sergio har ordnat allt bra, hans flickvän har varit jättegullig och Miguelito (som tydligen har kajtat lika länge som jag på hemmaplan utan att jag märkt honom) är så kul och mycket busig. Som grädden på moset kommer David, en kompis-kompis, och möter upp oss för att ta oss till sin lägenhet där vi får varsitt rum och sedan visar han oss Las Palmas. Och vi har kul och jag känner mig så omhändertagen av min tillfälliga familj på Gran Canaria.

Andra bloggar om: , , , , , ,

Inga kommentarer: