måndag 20 augusti 2007

Mina hårda kompisar

När jag rullar in på surfcentret runt fyrasnåret står en av grabbarna där och pekar ilsket på en låtsad klocka (givetvis har han ingen och har säkert aldrig heller haft någon). "Evelin, du kommer jävligt sent idag" säger han uppfodrande. Lite förvånad svarar jag något om att jag jobbat och lite purken svarar han något i stil med att det får väl gå an den här gången, men nu är det dags att jag hoppar i. Killen har sina prioriteringar i rätt ordning får jag säga. Mina prioriteringar också...

Efter mina kassa freestylesession står jag och fräser då Romain aka el chico loco kommer fram och frågar hur det är. Jag fortsätter att svära över hur dåligt det gått och han säger att han vet hur det är och att ibland är han till och med mer pissed off än vad han var innan han gick ut. Hmmm... Det betyder att han alltid är förbannad eller? Jag har alltid gillat Romain. Jag gillar mina kompisar, dom vet vad det handlar om.

Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer: