måndag 3 mars 2008

Backpacker!

Så där ja! Nu är jag inte en Capetonian Kitesurfer längre. Nu är jag backpacker. En backpacker på väg till Durban, via Jeffreys Bay, Port Elizabeth, East London … tror jag. Det gick förstås inte så enkelt som jag räknat med eftersom jag inte lyckades få en biljett till bussen förrän på onsdag morgon. Och som av en händelse kommer jag på att jag faktiskt inte gjort Kapstaden ännu. Dagen blev vigd åt sightseeingbuss samt lite shopping av afrikanskt bling bling på torget. Jag hittade en rastaman som sålde olika typer av talismaner och investerade i en som ska ge långt liv och rikedom. Det var den mest kreativa aktivitet för Chohoos affärsutveckling jag gjort på länge. Och eftersom jag inte har någon bra olycksfallsförsäkring längre, borde ju min talisman åtminstone ge ett litet extra skydd. Om inte annat så ser jag ut som en riktig backpacker.

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

1 kommentar:

Johan Ekroth sa...

Säkert! Om den nu skulle fungera ...